SINT MARTINUS OMMEGANG TE ASPER

Op 6 & 7 juli vieren wij Sint-Martinus, patroon van de parochie Asper

Op 6 juli 2024 om 07.00 u. vertrekt de eeuwenoude Sint-Martinusbedevaartommegang
aan de kerk van Asper . In de volksmond wordt dit de grote ommegang genoemd.
We stappen zo’n  5 km langs de grensstraten van Asper om rond 08.00 u. de Sint-Martinuskapel
in de Pontweg  (Stationswijk)  te bereiken. Zie je op tegen een stevige ochtendwandeling?
Dan kan je  aansluiten bij de bedevaartsmis  Na de mis trakteren we met een koek en een drankje.  Rond 09.00 u. keren we via de  Bernstraat terug naar de kerk van Asper (5 km) om  rond 10.00 u. de bedevaart af te sluiten.

Kom ook op zondag 7 juli rond 16.00 u. in de dorpskern en vooral aan de kerk om de kermissfeer op te snuiven. Maak de passage en de zegening van paarden, ruiters en koetsen mee ter gelegenheid van de Feestommegang van Sint-Martinus!

Dit bericht is geplaatst in HOME. Bookmark de permalink.