HEILIG JAAR OF JUBELJAAR: “PELGRIMS VAN HOOP”

2024-2025 wordt een speciaal jaar voor onze Ommegang.
We willen mee aansluiten bij het Heilig Jaar of Jubeljaar dat Paus Franciscus uitgeroepen heeft met als thema ‘PELGRIMS VAN HOOP’ en dat start op 24 december 2024.
De Werkgroep Mariale Ommegang slaat hiervoor de handen ineen met het Lokaal Bestuur Nazareth en de Cultuurregio Leie Schelde.

We zijn hiervoor binnen de werkgroep al volop met de voorbereidingen bezig.

Wat mogen jullie o.a. al verwachten?
– Augustus 2025: ‘OP WEG’, een reizende Maria-expo met een stoet van witte Mariabeeldjes. Deze beeldjes waren in mei en juni 2024 te bewonderen in de basiliek van Oostakker.
– Tweede helft van augustus 2025: Tentoonstelling in de kerk van Nazareth rond de geschiedenis van de Mariale Ommegang.
– Maandag 8 september 2025: Mariale Ommegang.
– Zaterdagavond 13 september 2025: Kaarsjesprocessie.
– Een feestelijke nieuwe noveenkaars. Deze zal te koop zijn op de Ommegang van 8 september 2024 aan de hoofdingang van de kerk, op de koffietafel, en het ganse jaar via de Werkgroep Mariale Ommegang.
We verkopen deze kaars aan EUR 5 per stuk.

– Een klein kaarsje (4-uursbrander), speciaal ontworpen voor ons feestjaar.
Voor EUR 1 krijg je 1 kaarsje, voor EUR 5 krijg je 7 kaarsjes (ééntje voor elke dag van de week). Deze kaarsjes zullen te koop zijn op de Ommegang van 8 september aan de hoofdingang van de kerk, op de koffietafel, en het ganse jaar via de Werkgroep Mariale Ommegang.

Voor alle verdere vragen of voor meer informatie: werkgroepmarialeommegang@gmail.com
Dit mailadres mag ook gebruikt worden om vanaf heden de nieuwe kaarsen te bestellen.

Dit bericht is geplaatst in HOME. Bookmark de permalink.